Ile kosztuje stylista i jak może ci pomóc?

Ile kosztuje stylista i jak może ci pomóc?

Spis treści

Stylista może na zawsze odmienić twój wizerunek. Na lepsze. Mimo, że to stosunkowo młody zawód, jest na niego coraz większe zapotrzebowanie. Nie tylko gwiazdy chcą wyglądać świetnie. Potrzebujemy czuć się ze sobą dobrze i stylowo się prezentować na co dzień. Nie ważne, czy pracujemy w biurze czy budce z lodami. Bez względu na zajmowaną pozycję zawodową. Czego możesz spodziewać się po spotkaniu ze stylistą i ile kosztują jego usługi? Czytaj dalej!

Czym zajmuje się stylista?

Stylista kojarzy się wielu osobom z robieniem zakupów i dobieraniem ubrań. To bardzo ogólne stwierdzenie. Jego usługi są dużo szersze. Wiele zależy od tego, kogo wybierasz, z jakim doświadczeniem i czego oczekujesz. Zanim jednak wybierzecie się wspólnie na zakupy i zaczniecie dobierać gotowe stylizacje, powinna poprzedzić je konsultacja i analiza.

Wielu stylistów oferuje pakiety usług. Możesz iść ze specjalistą od razu do centrum handlowego. Możecie też wcześniej wspólnie przejrzeć twoją szafę. Bardzo cenna jest analiza kolorystyczna. Na spotkaniu musisz być bez makijażu, ze spiętymi włosami. Czasami zakłada się też czepek na głowę, żeby lepiej było widać twarz.

Następnie przykłada się do niej tkaniny o różnych barwach, odcieniach i fakturach. Sprawdzacie, które kolory najlepiej do ciebie pasują, a jakie ewidentnie powinieneś odpuścić, bo na przykład sprawiają, że twoja skóra robi się optycznie żółta, podkreślone są na niej zaczerwienienia i sińce. Może się okazać, że twoje ulubione kolory niekoniecznie podkreślają twoją urodę.

Oprócz analizy kolorystycznej, stylista ubioru przeprowadza analizę sylwetki. Dzięki temu wie, jakie fasony do ciebie dobrać, by podkreślić atuty, a przykryć mankamenty. Świadomość i wyczucie mody mogą zdziałać cuda.

Ile kosztuje porada stylisty?

Godzina porady kosztuje od 100 do 300 zł. Bardziej doświadczeni styliści biorą od około 900 zł do nawet kilku tysięcy (jeśli współpraca jest dłuższa niż jeden dzień).

Jak wybrać dobrego stylistę?

Na rynku pojawia się coraz więcej stylistów. Czym się kierować podczas wyboru? Zwróć uwagę na te kwestie:

  • Wykształcenie — niektórzy styliści kończą specjalistyczne szkoły, inni tylko krótkie kursy. Pytanie, ile można się nauczyć w ciągu miesiąca. Na pewno edukacja zagraniczna w tej sferze jest dodatkiem na plus, bo poszerza horyzonty.

  • Portfolio/doświadczenie — w dzisiejszych czasach brak strony internetowej jest dużym błędem. To przecież idealne miejsce do zaprezentowania swojej pracy, przedstawienia się i uwiarygodnienia swojej profesji. Moda i styl idą z duchem czasu, taki też jest biznes. Obecność w Internecie świadczy o świadomości i otwartości stylisty na trendy.

  • Cennik — styliści gwiazd zarabiają naprawdę dużo. Jeśli ich stylizacje spotkały się z aprobatą w publicznej sferze, na pewno ich usługi będą drogie. Jednakże dobry stylista mody nie musi być kimś nie dla zwykłych śmiertelników, ale na miarę portfela Kowalskiego. Liczą się umiejętności, wiedza i coś jeszcze…

  • Styl — powinien odpowiadać twoim upodobaniom. Lubisz romantyczne kreacje? Szukaj stylistek, które same się w nie ubierają. Kochasz sportowy styl? A może potrzebny ci stylista męski, który wie co to znaczy strój smart casual? Łatwiej się dogadasz z kimś, kto podziela twoje upodobania i wie, jak je realizować.

  • Podejście indywidualne lub grupowe — spotkania w grupie mogą kosztować cię mniej, ale mogą być jednocześnie mniej satysfakcjonujące. Osobisty stylista poświęca czas tylko tobie, przygotowuje analizy i zestawy.

  • Charakter — stylista powinien być otwarty, ciepły i inspirujący. Zarażać pasją. Podpowiadać, wskazywać twoje mocne strony, a nie tylko mówić o wadach do zakrycia przez zręcznie uszyte ubrania. Masz czuć się przy nim dobrze, dostrzec swoją wartość i wyjść ze spotkania pewniejszym siebie człowiekiem.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.